})();

nuffnang

26 April 2016

Wajib Kalahkan Ceres

Zainal Perlu Menang Untuk Ke Pusingan Kalah Mati


Pengendali Selangor, Zainal Abidin Hassan sedar peluang mereka akan menjadi sukar untuk ke pusingan kalah mati jika gagal manafaatkan peluang di tempat sendiri malam nanti untuk kalah kalah Ceres La Salle dalam saingan Kumpulan E di Stadium Perbandaran Selayang, malam nanti.
Walaupun masih ada satu lagi perlawanan bulan depan menentang Tampines Rovers tetapi beliau enggan mengambil risiko.

"Kami tidak mahu kehilangan tiga mata malam ini yang menjejaskan ke pusingan seterusnya jadi kami perlu menang  biar pun masih ada perlawanan dengan Tampines Rovers,"kata Zainal.
Skuad The Red kini berada dikedudukan ketiga terikat 7 mata dengan Tampines Rovers manakala kelab dari Filipina Ceres  ditangga pertama dengan 8 mata selepas 4 perlawanan.

Kesilapan Selangor apabila membenarkan lawan bangkit pada di Bacolod City mengikat dengan 2-2 pada pertemuan pertama  Februari lalu.


Selangor sedikit bermasalah apabila Razman Roslan, R Gopinathan dan pemain tengah Hafiz Kamal yang di gantung perlawanan. Zainal berharap pemain lain dapat memberi saingan sengit walaupun ketiadaan tonggak utama termasuk Nazmi Faiz Mansor yang sudah berjanji tidak akan ulangi kesilapan yang sama ketika di buang padang semasa pertemuan dengan PDRM dalam Liga Super sabtu lalu.

"Bukan sekadar dia, pemain lain juga kecewa tapi dia sudah meminta maaf kepada saya dan rakan-rakan lain serta akan bermain bersungguh-sungguh.

Shahrom Kalam ketua pasukan Selangor percaya mereka tidak akan mensia-sia peluang bermain di tempat sendiri malam nanti dan persembahan yang bertenaga akan ditunjukan oleh dia dan rakan lain.

"Ya memang Ceres pasukan yang kuat, tapi kami yakin mampu menyaingi mereka dan mahukan tiga mata, penyerang mereka hebat namun kami sudah bersedia mengekangnya dan jika 100 peratus komitmen kami berikan saya amat yakin kemenangan milik kami malam nanti," mengakhiri perbualan beliau.


No comments:

Post a Comment