})();

nuffnang

28 April 2016

Liga Juara Juara Separuh Akhir Pertama

Real Madrid sekadar Seri 0-0 dengan Manchester City


Cristiano Ronaldo yang merupakan penjaring terbanyak dalam Liga Juara-Juara menyaksikan dengan penuh kekecewaan apabila pasukanya sekadar seri 0-0 dengan Manchester City dalam saingan separuh akhir pertama yang cukup membosankan awal pagi semalam.

Ronaldo tidak dapat beraksi untuk menambah koleksi gol akibat kecederaan yang dialaminya.
Pasukan pelawat agak lembap dengan ketiadaanya disebabkan gagal menjaringkan gol walaupun banyak mencipta peluang. Gerakkan hebat Joe Hart pada penghujung perlawanan untuk menyelamatkan gawang dari dibolosi percubaan Pepe adalah peluang paling hampir kedua-dua pasukan dalam memecah kebuntuan di Stadium Etihad.

Persembahan City yang cukup membosankan yang dikritik penyokong sendiri namun pujian harus diberikan kerana kejayaan mereka menyekat Real dari memperolehi gol di Stadium Etihad pastinya memberi sinar kepada mereka yang dianggap underdog itu untuk melangkah ke pentas jika berjaya menjaringkan gol pada aksi separuh akhir kedua di Bernabue minggu depan.


Maneul Pellegrini pengurus City berkata, mereka bermain dalam tekanan dan mampu bertahan dengan baik, musim ini kami bermain cukup bagus di tempat lawan dan mereka akan berkunjung ke Bernabeu bagi mencatat sejarah.

Pasti Real akan terus menggasak mereka nanti tapi mereka menjanjikan aksi yang lebih hebat pada separuh akhir pertama kerana kini semangat mereka kembali pulih dan sudah berjaya membaca aksi Real dan yakin pada aksi pusingan kedua nanti.

Sementara pengendali Zinedine Zidane berkata, mereka gembira dengan corak permainan yang dihasilkan. Mereka menguasai permainan pada babak kedua malah memiliki banyak peluang. Tapi merasakan sedikit kecewa mereka sepatutnya berjaya menjaringkan sekurang-kurangnya satu gol tetapi penyudah yang tumpul menyebabkan mereka gagal.

Joe Hart penjaga England berkata, yang dia amat teruja berjaya menyelamatkan dua cubaan merbahaya Real pada minit-minit akhir perlawanan amat gembira dengan cabaran itu.
"Kami tidak kecewa dengan keputusan hari ini malah kami berbangga mempunyai skuad yang bagus untuk membawa cabaran di tempat lawan nanti," katanya.