})();

nuffnang

28 April 2016

JDT Cemerlang Aksi Piala AFC 2016

Harimau Selatan Benam Ayeyawady 2-1


Safee Sali mengotakan janjinya menjaringkan gol sekaligus mengekalkan rekod tanpa kalah JDT dalam lima saingan Piala AFC yang berlangsung di Yangon petang semalam.

Walaupun Harimau Selatan itu tidak menyenaraikan pemain-pemain bintang namun juara bertahan itu masih mampu meraih kemenangan untuk mengukuhkan kedudukannya selaku pendahulu selepas menundukkan Ayeyawady 2-1 dalam Kumpulan H.

Walaupun sudah layak ke pusingan kedua mengekalkan rekod bersih dengan 15 mata.
Percaturan dan kepercayaan Mario Gomez menurunkan kesemua pemain tempatan dibalas dengan kemenangan . Manakala pemain import dan tonggak seperti  Mohd Safiq Rahim, Farizal Marlias dan Mohd Aidil Zafuan Abd Razak direhatkan bagi memastikan mereka mempunyai rehat secukupnya untuk menghadapi Kedah dalam separuh akhir kedua Piala FA di Larkin Sabtu ini.


Pasukan tuan rumah yang di belasah 1-8 semasa di Larkin dapat menghidu yang pemain utama JDT tidak diturunkan dengan bijak mengambil kesempatan menjaringkan gol awal  dan mendahului di Pusat Latihan Belia di ibu negara Myanmar itu.

Asakan bertali arus Ayeyawady akhirnya meletakkan mereka di hadapan apabila pemain tengah Thiha Zaw memanfaatkan situasi kelamkabut di depan gawang JDT berpunca daripada hantaran lintang Christopher Chizoba menendang kencang menewaskan penjaga gawang JDT pada minit ke-26.

Rembatan Amirul Hadi yang mendapat bola hasil lorongan cantik cantik oleh S Chanturu lalu disepak ke penjuru kanan berjaya menewaskan  penjaga gol Vanlal Hruala pada minit ke-30 menyamakan kedudukan 1-1.

JDT yang sudah berjanji dengan peminat Malaysia untuk meneruskan momentum kemenangan terus menggasak kubu wakil kelab Myanmar itu dengan bertali arus .

Perlawanan yang di lihat seakan berkesudahan dengan berkesudahan seri 1-1 , kpt JDT Safee Sali berjaya memastikan tiga mata milik JDT apabila merembat kencang mencecah jaring selepas bola tandukkan Fadhli Shas melantun kehadapan pintu gol yang menyaksikan kekeliruan penjaga gol Ayeyawady memikirkan bola sudah masuk tanpa menoleh ke belakang memberi peluang rembatan oleh Safee Sali dengan tiada sebarang cabaran.


No comments:

Post a Comment