})();

nuffnang

20 April 2016

Safiq Rahim Kapten JDT Berlagak

Muscle Car Safiq Dan S.Kunalan Di Kecam


Heboh di media-media sosial tohmahan mengatakan dua pemain bolasepak dari Pasukan Harimau Selatan menunjuk-nunjuk kereta baru mereka yang bernilai hampir.RM900,000 sebuah.

Niat mereka mungkin sekadar memberi inspirasi kepada peminat bolasepak apabila bergambar bersama kereta muscle car buatan Amerika yang baru dibeli dan kemudian dimuat naik dalam facebook rasmi Johor Darul Ta'zim (JDT).

Namun, gambar kapten JDT, Safiq Rahim dan pemain tengah S.Kunalan itu mengundang pelbagai reaksi dalam kalangan pengguna media sosial, malah ada yang mengatakan mereka sengaja mahu menunjukkan kemewahan masing-masing.

Safiq yang menaip kenyataan bergambar disebelah keretanya "Mereka bangun setiap pagi memikirkan untuk menulis negatif terhadap kami. Kami bangun pagi mengucapkan syukur pada Allah dan hidup berjaya".

Kunalan pula menperagakan kereta Dodge Challenger menulis "Sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. Tetapi jangan berhenti berusaha untuk apa yang anda mahu".
Sementara itu dalam laman rasmi facebook Johor Southern Tiger (JST) bahawa kenderaan itu bukan milik TMJ, Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

"Untuk makluman para penyokong, kenderaan milik S.Kunalan bukanlah milik DYAM Tunku Mahkota Pemangku Raja Johor, sebaliknya dibeli oleh pemain tersebut di 22Motors iaitu salah satu penaja kelab bola sepak Johor Darul Ta'zim," kata JST dalam kenyataan tersebut.
Sementara itu dalam laman sosial peminat memberi pelbagai pandangan yang berbeza, ada negatif dan positif.





Namun bagi admin sendiri kenapa perlunya peminat melontarkan pandangan negatif. Sesiapa sahaja kalau ada wang yang banyak berhak membelanjakan wang tersebut mengikut cita rasa dan kemampuanya. Tak perlulah kondem, kalau orang yang negatif itu ada duit pun pasti dia ingin bergaya.



Mereka berusaha sendiri dengan titik peluh mereka jadi kita tak perlu cemburu, kalau ingin jadi seperti mereka berusahalah sekarang untuk apa yang anda hajati seperti kata S.Kunalan.

No comments:

Post a Comment