})();

nuffnang

22 April 2016

Kemelut Protes FAM Makin Hangat

Tidak Perlu Tunggu Kongres Pemilihan Untuk Rombak FAM


Pendedahan oleh bekas Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Datuk Seri Ibrahim Saad berpendapat rombakan pucuk pimpinan badan induk bola sepak tanah air boleh dilakukan dengan segera jika semua ahli gabungan bersedia mengadakan Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM).
Namun setiap apa yang ingin dilakukan haruslah di teliti dengan sehalus-halusnya agar ianya tidak melanggar sebarang peraturan Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA) yang boleh menjerumus FAM di gantung.


"Ahli gabungan FAM berhak membuat keputusan sama ada mahu membuat EGM atau hanya menunggu Kongres Pemilihan FAM yang akan datang. Kalau jumlah ahli cukup maka EGM boleh dibuat namun semuanya terpulang kepada mereka. Terpulang kepada gabungan itu kerana ' orang luar ' tidak boleh campur tangan, hanya boleh tengok," kata Ibrahim.

Setiausaha Agung FAM Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, sesiapa sahaja boleh menerajui organisasi termasuk Penasihat Diraja Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim jika perlantikan itu dipersetujui semua ahli gabungan pada Kongres Pemilihan yang akan berakhir pada 2018 nanti.

Desakan menuntut perubahan terhadap pegawai tertinggi disuarakan Presiden Bolasepak Kelantan (KAFA) Tan Sri Annuar Musa yang mencadangkan Tunku Ismail sebagai peneraju FAM.
Ini kerana FAM semakin jauh tersasar dalam pembangunan bola sepak negara dan dilihat peneraju sekarang gagal melonjakkan bola sepak ke tahap lebih tinggi.

Pada pendapat admin tiada campur tangan kerajaan seperti yang didakwa Ibrahim Saad tetapi desakkan dari seluruh rakyat Malaysia. Kalau rasa dah tak mampu nak berfikir mentadbir sesuatu organisasi sebaiknya berundur la....jangan nak makan elaun buta ja...




No comments:

Post a Comment