})();

nuffnang

23 April 2016

Penyokong Boikot The Gunners

Penyokong Arsenal Protes Arsene Wenger





Pengurus Arsenal Arsene Wenger menyelar penyokong dengan tuduhan liar mereka lemparkan terhadap pasukannya satu kesilapan selepas mereka menang 2-0 keatas West Bromwich Albion pagi semalam dan menganggap  penyokong yang memboikot pasukan itu sepatutnya tidak berbuat demikian.

2 gol jaringan Alexis Sanchez kembali memberi sinaran buat Arsenal selepas sekadar seri dalam beberapa perlawanan sebelum ini dan keputusan itu sekali gus membuatkan Gunners memintas kedudukan ketiga dalam saingan Liga Perdana Inggeris yang barbaki 3 perlawanan lagi.

Ketika Chelsea, Manchester United dan Liverpool semua tidak berada diatas adalah tidak adil mereka mengkritik anak-anak buahnya.


"Ianya merupakan sesuatu yang agak sukar buat semua," kata pengendali dari Perancis itu selepas pasukanya memiliki kelebihan 4 mata berbanding pasukan di tangga kelima Manchester United dalam perebutan ke Liga Juara-Juara musim depan.

Walaupun Arsenal menang namun suasana dalam stadium tidak seperti biasa apabila ribuan tempat duduk kosong gara-gara memboikot perlawanan tersebut.

Beliau di tanya apakah pesanan buat peminat Arsenal yang sengaja tidak mahu ke stadium, Wenger berkata "Datanglah sokong pasukan anda . Jika anda minat bolasepak, saya jamin pasti anda terhibur dengan kualiti yang kami persembahkan.

"Itulah apa yang cuba kami tunjukkan kepada penyokong. Kami bermain baik namun adakalanya kami tidak berjaya dan peminat kena akur, itulah bolasepak dan kalau anda sentiasa menyerang tidak semestinya anda menang."

Pun begitu usaha Arsenal untuk berada pada kelompok teratas menjadi semakin mudah dengan kembalinya Sanchez dari berehat panjang dan meledak lima gol sepanjang 4 perlawanan terakhirnya.

Peminat Arsenal teruskan sokongan anda kerana admin juga Arsenal Die Hard Fan hehehe....kita terus sokong The Gunners...

No comments:

Post a Comment