})();

nuffnang

20 April 2016

Tan Sri Anuar Musa Mahu FAM DI Rombak

FAM Perlu Di Ganti Dengan Orang Lebih Berwibawa Seperti TMJ


FAM yang sentiasa menerima kritikan demi kritikan dan tak pernah senyap dari di kritik seolah-olah seperti orang orang pekak yang disumbat dengan kain buruk.

Tiada perubahan pun berlaku dalam sukan bolasepak Malaysia di bawah tampuk Tengku Abdullah selaku Presiden FAM tetapi tetap enggan berganjak.

Dan terbaru Presiden Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Anuar Musa berkata, pertukaran kepimpinan adalah jalan terbaik dan terakhir memandangkan pelbagai langkah pembaikan oleh FAM selama ini tidak menjadi.


"Pada saya, tukarlah semua bagi orang lain pula yang pimpin. Bagi TMJ (Tunku Mahkota Johor) ke, itu sahaja jalannya kerana sudah lama sangat dah......tak jalan-jalan juga.
"Selagi tidak ada pertukaran menyeluruh, bola sepak negara tidak akan kemana," kata Tan Sri Annuar Musa.

Malaysia kini berada pada ranking 174 dunia, iaitu yang paling teruk buat skuad negara sejak sistem baru ranking di perkenalkan oleh FIFA.

TMJ pernah mencabar beberapa pihak untuk berdebat termasuk Menteri Belia Dan Sukan, YB Khairy Jamaluddin bagi mencari punca kelemahan bola sepak negara iaitu skuad Harimau Malaysia.
Namun Tan Sri Annuar berkata, debat seumpama itu tidak mampu mengubah lanskap bola sepak negara selagi FAM merupakan satu-satunya badan yang berkuasa dalam bola sepak tidak mampu bertindak.

FAM tiada sebarang plan jangka panjang, lihatlah Jepun buat rancangan untuk tempoh 15 tahun dan mereka berjaya.

Bagi pendapat admin yang tidak sebijak bos FAM, sepatutnya Presiden FAM di jawat oleh seorang ahli perniagaan yang hebat kerana orang berniaga pastinya inginkan keuntungan sebab melabur dengan duit sendiri justeru itu mereka akan berusaha memajukan bolasepak kerana bila maju baru ada untung.

Kalau orang biasa mana nak maju sebab sebab duit pun tunggu sponsor rugi pun tak apa sebab bukan keluarkan duit poket.


No comments:

Post a Comment