})();

nuffnang

31 March 2016

Komen Orang Lama Skuad Harimau Malaysia

Malaysia Sudah Tepu Sekadar Seri 0-0 dengan Macau

Khalid Ali, bekas pemain pasukan kebangsaan menganggap Skuad Bolasepak Malaysia yang ada sekarang sudah "tepu", kalau anda tidak faham apa itu tepu boleh buka kamus dewan bahasa dan pustaka.

Beliau mengulas lanjut perlawanan persahabatan antarabangsa antara Malaysia bertemu Macau di Melaka kelmarin yang disifatkanya sudah "tepu" itu . Mereka sudah tepu dan itu tahap maksima mereka, kata Khalid Ali.

Khalid merupakan salah seorang peneraju penting kemaraan Malaysia secara merit ke Sukan Olimpik Moscow 1980 itu menganggap standard pemain profesional Malaysia tidak jauh dengan tonggak Macau yang bermain secara separuh masa.

Beliau menyarankan agar skuad yang ada sekarang dirombak untuk mencari pemain yang betul-betul  bersemangat untuk menyarung jersi negara, Kim Swee tidak seharusnya di persalahkan sepenuhnya kerana jelas pemain sekarang tiada standard dan tidak layak menyertai kem negara. Memang betul jurulatih yang senaraikan nama tapi hanya itu yang dalam negara kita, ujarnya lagi.

Kebanyakan pemain sudah di tahap maksimum, kita tak boleh nak mereka lagi. Mereka kebuntuan idea bagaimana untuk memecah benteng lawan, permainan mere sudah tepu dan cara bermain tidak boleh diterima.

Beliau hairan bagaimana bila mereka mampu bermain dengan baik dan hebat semasa mewakili kelab atau negeri masing-masing tetepi bila peringkat negara mereka langsung tidak mampu menunjukan prestasi yang baik.

Kim Swee dan FAM harus melakukan sesuatu agar perkara begini tidak lagi berlaku pada lain-lain perlawanan antarabangsa.

No comments:

Post a Comment