})();

nuffnang

29 March 2016

Malaysia Pasukan Hebat

Aksi Perlawanan Persahabatan Malaysia Menentang Macau Stadium Hang Jebat 29 Mac 2016

"Malaysia pasukan yang bagus", itulah kata-kata Lao San pengurus dan jurulatih Skuad Macau menjelang perlawanan persahabatan antarabangsa malam nanti menyaksikan Skuad Negara akan bertemu Macau di stadium Hang Jebat malam ini.

Jurulatih Macau menganggap Malaysia Malaysia terlalu unggul berbanding pasukannya namun mereka tidak akan menyerah kalah sebelum turun beraksi .

Walaupun baru sahaja tiba di Malaysia semalam tanpa mengira penat mereka tetap turun berlatih walaupun cuma seketika bagi menyesuaikan keadaan padang, kehadiran 2 bintang import Portugal iaitu Pilipe,30 dan Edgar Teixiera 27 mampu menguatkan barisan Semi Pro Macau.

Tidak mudah untuk Skuad Macau mendapat kebenaran beraksi di luar negara dan kesempatan ini membuatkan semua pemain begitu teruja dan bakal memberi komitmen yang tinggi dan inginkan kemenangan. Kami juga akan menjadikan perlawanan ini sebagai pengalaman untuk meningkatkan mutu bolasepak Macau, katanya.

Hanya seorang sahaja pemain profesional dalam pasukan Macau namun tidak mendapat pelepasan dari majikan untuk beraksi malam nanti.

Lao San berkata, Malaysia adalah pasukan yang bagus dan kami melihat perlawanan semasa menentang Arab Saudi bagaimana pertahanan Malaysia mampu mengekang asakan Arab Saudi yang lebih baik dan kami perlu mencontohi bagaimana Malaysia memperlahankan permainan lawan.

Apa yang kami perlu lakukan adalah mengekang asakan Malaysia yang bakal dilakukan oleh penyerang berbisa Malaysia seperti Safiq Rahim, Amri Yahyah dan Baddrol Bakhtiar.

No comments:

Post a Comment