})();

nuffnang

27 March 2016

Gigitan Suarez Cukup Berbisa

Jaringan Bergaya Luis Suarez

Setelah digantung 9 perlawanan gara-gara insiden menggigit telinga pada perlawanan Bolasepak Piala Dunia 2014 kini Luis Suarez bebas sepenuhnya dan berjaya menjaringkan gol penuh bergaya menyamakan kedudukan 2-2 semasa perlawanan kelayakan Piala Dunia 2018 dengan Brazil semalam.

Beliau kembali beraksi buat pertama kalinya dalam pentas antarabangsa sejak digantung akibat menggigit  Giorgio Chiellini pada Piala Dunia 2014, Suarez dan Edinson Cavani membuka peluang kembali selepas ketinggalan 0-2 dalam tempoh 25 minit.

Skuad tuan rumah mendominasi perlawanan namun Uruguay kembali bangkit memberi saingan selepas minit ke-31 apabila Carlos Sanchez menanduk bola ke arah Cavani dan penyerang dari kelab Paris St Germain itu menendang deras menewaskan penjaga gawang Brazil pada jarak 10 meter.

Luis Suarez mempamerkan aksi yang cukup aggesif dan kelincahan dalam mengawal bola berjaya mengelecek pertahanan lawan lalu merembat kencang menyamakan kedudukan 2-2 . Suarez yang dilayangkan kad kuning kerana memijak kaki lawan hampir menjaringkan gol ke-3 semasa berhadapan dengan Alisson penjaga gawang Brazil namun berjaya ditolak dengan kaki.

Kedudukan kekal 2-2 sehingga tamat perlawanan.

Perlawanan Awal Pagi Rabu Zon Amerika Selatan: 30hb Mac 2016

Colombia vs Ecuador
Astro 833 - 4.25 pagi

Argentina vs Bolivia
Astro 833 - 7.25 pagi

Paraguay vs Brazil
Astro 831 - 7.40 pagi

Uruguay vs Peru

Venezuela vs Chile

No comments:

Post a Comment