})();

nuffnang

28 March 2016

Joachim Loew Sakit Hati - Coach Jerman

Jerman Tidak Berhak Menang dan Amat Teruk

Kekalahan Jerman dalam perlawanan persahabatan menentang England di Berlin semalam membuatkan pengendalinya naik angin.

Joachim Loew, pengendali Jerman mengakui yang dia amat jengkel melihat pasukan juara dunia itu mensia-siakan kelebihan 2 gol hasil jaringan awal bila tewas kepada England 3-2 di Berlin semalam dalam perlawanan persahabatan.

Jerman berada dihadapan apabila Mario Gomez dan Toni Kroos berjaya menjaringkan gol di Stadium Olympia dengan disaksikan lebih 71,000  penonton apabila berputih mata dalam hanya tempoh 30 minitb England berjaya mendapatkan 3 gol .

" Sebagai jurulatih, ianya amat menjengkelkan apabila pasukan anda tewas selepas mendahului 2-0.
" Malah ketika mendahului 2-0 permainan kami amat terok dan tidak mampu menguasai permainan, kami mengalami masalah dalam mencipta gol, hantaran bola yang tidak menentu dan skil individu yang gagal . Dan paling terok penyerang kami terpaksa bergelut mencari peluang". Kata Joachim.

Jerman akan mengadakan satu lagi perlawanan persahabatan dengan Itali esok dan pastinya Loew tahu apa sepatutnya beliau lakukan untuk mengelak perkara yang sama terus berlaku. Perlawanan persahabatan terakhir ini diadakan sebelum Loew menamakan pemain yang bakal membawa cabaran Jerman ke Euro 2016 di Perancis Jun nanti.

"Kami perlu melakukan banyak rombakan, beberapa kombinasi tidak menjadi dan kurang keinginan untuk menang. Kami banyak makan angin pada babak kedua dan membuka ruang yang luas seolah-olah pemain sengaja membuka lorong buat jentera England menjaringkan gol"

" Adakah anda rasa ini permainan sang juara dunia dan amat memalukan, kami tidak berfungsi sebagai sebuah pasukan yang digeruni, persembahan kami kanak-kanak tadika baru belajar pegang bola" ujar Loem lagi.

Jerman perlu melakukan sesuatu untuk terus menambah koleksi mereka sebelum Euro 2016 Jun nanti.

No comments:

Post a Comment