})();

nuffnang

17 March 2016

Atletico Madrid Mara Suku Akhir Liga Juara-Juara

Atletico Menang Penalti 8-7 Atasi PSV Eindhoven

Berjaya mara ke suku akhir Liga Juara-Juara menyaksikan kemantapan Atletico Madrid selepas sekian lama mengindamkan suatu kejuaraan. Diego Simeone selaku pengendali Atletico memuji keyakinan tinggi pasukanya ketika mengatasi berjaya mengatasi PSV Eindhoven dalam saingan Liga Juara-Juara apabila menang 8-7 menerusi penentuan sepakan penalti.

Dalam perlawanan timbal balas itu yang berlangsung selama 210 kedua-dua pasukan masih buntu menghasilkan gol sehingga terpaksa ditentukan melalui sepak penalti yang menyaksikan Atletico Madrid lebih hebat. Mereka berjaya menjaringkan kesemua 8 sepakan penalti tersebut. PSV kecundang apabila pada sepakan kelapan apabila tendangan yang diambil oleh Luciano Narsingh terkena palang gol.

Ini merupakan musim kedua berturut-turut Atletico mara ke kelompok lapan pasukan terakhir selepas berjaya mengatasi Bayern Leverkusen musim lepas dengan penentuan yang sama, sepakan penalti.

"Walaupun mereka tidak berlatih sepakan penalti namun pujian harus diberikan kepada pembantunya, German Burgos yang membuat keputusan siapa yang bakal mengambil penalti dahulu", katanya.

No comments:

Post a Comment