})();

nuffnang

18 March 2016

Liga Juara-Juara (UEFA) Barcalona Mengganas

Neymar Jr, Messi dan Luis Suarez pemusnah The Gunners

Harapan Arsenal untuk layak ke suku akhir Liga Juara-juara musnah apabila gandingan Trio Barcelona meledak gol bertubi-tubi sekaligus meranapkan impian The Gunners itu dengan jaringan 3-1 di Nou Camp dan aggregat 5-1.

Neymar merencatkan semangat juang Arsenal apabila merembat gol awal, namun pelawat tidak mudah putus asa apabila Mohamed Elneny merembat kencang ke penjuru gol sebaik selepas berhenti rehat.

Jaringan Luis Suarez melenyapkan cabaran anak-anak buah Arsene Wenger menerusi jaringan volli yang amat menakjubkan 25 minit sebelum tamat perlawanan dan Lionel Messi menambah derita Arsenal dengan sepakan lambung mengelirukan dari kaki beliau.


Arsenal tewas enam musim berturut-turut dalam usaha menuju ke suku akhir Piala Liga Juara-Juara.


"Kami cukup kagum dengan mereka dan anda harus akui, kami bermain menentang sebuah pasukan yang mempunyai bintang penyerang yang cukup ajaib dan belum pernah kami saksikan sebelum ini, mereka mampu mencipta peluang yang anda tidak nampak dan seolah-olah anda dipukau makhluk jin dan mereka dapat merubah dunia hanya dalam 5 minit, pasti anda pun terpegun", Ujar Arsene Wenger.

No comments:

Post a Comment