})();

nuffnang

29 March 2016

Brazil Dalam Bahaya

Kelayakan Piala Dunia 2018 Brazil Tempang

Neymar dan David Luiz bakal membawa bencana kepada Brazil kerana tidak dapat diturunkan menjelang aksi menentang Paraguay pagi esok.

Ditambah kesukaran apabila Brazil melepaskan 2 gol semasa menentang Uruguay jumaat lalu dan sekadar berpuas hati dengan keputusan seri 2-2.

Sepanjang 30 minit awal babak pertama di Recife, Brazil cukup garang dan sentiasa menyerang  dengan penuh semangat sekaligus membayangkan persembahan paling hebat selepas kekalahan di separuh akhir Piala Dunia 2014.

Namun Uruguay tidak mudah berputus asa dan mereka bangkit semula dengan asakan bertali arus menyerang ke kubu Brazil dan hasil voli cantik dari Edinson Cavani sebelum Luis Suarez menyamakan kedudukan selepas rehat, inilah yang berlaku apabila pertahanan lemah menyebabkan mereka dibelasah 7-1 oleh Jerman pada Piala Dunia 2014.

Neymar berjaya meredakan kekecewaan Brazil namun dia digantung satu perlawanan gara-gara melakukan kekasaran terhadap Al-varo Gonzalez. Manakala David Luiz turut dilayangkan kad kuning sekaligus tidak boleh bermain menentang Paraguay yang kini mengumpul mata sama dengan Brazil selepas 5 perlawanan.

Dunga, Jurulatih Brazil sudah pun membuat percaturan bagi menggantikan penyerang mereka yang digantung. Santos Gabriel Barbosa dipanggil menggantikan Neymar manakala Corinthians Felipe bakal menggantikan David Luiz.

Penyerang dari skuad bawah 23 Brazil yang juga dikenali sebagai "Gabigol", mempunyai kelincahan setanding dengan Neymar dan kemampuanya telah ditunjukan apabila meledakan 6 gol dalam 4 perlawanan B-23 tahun .

Paraguay pula inginkan 3 mata penuh dalam pertemuan dengan Brazil dan mereka pernah menumpaskan Brazil beberapa kali.

No comments:

Post a Comment