})();

nuffnang

24 March 2016

Pelumba Basikal Pula Tuntut Wang Elaun

Tuntutan Elaun Ahli Sukan Tak Habis Lagi

Berita tunggakan gaji pemain bolasepak Liga Malaysia yang tak pernah henti dilaporkan oleh media kini berjangkit pula kepada sukan berbasikal yang didedahkan.

Terbaru pelumba Terengganu Cycling Team (TSG) yang dijanjikan elaun bulanan selepas memenangi pingat emas pada temasya Sukan SEA Singapura tahun lalu menuntut supaya Persekutuan Kebangsaan Basikal Malaysia (PKBM) mengotakan janji secepat mungkin.

" Kami juga pelumba Malaysia. Dimana hak kami dan kami juga atlet negara yang membawa cabaran mengharumkan nama Malaysia.

" Kami rasa seperti dipergunakan, diambil bila diperlukan, dilupakan jika tidak digunakan," kata pelumba negara, Adiq Husainie Othman.

Adiq bersama barisan pelumba Terengganu Cycling Team (TSG) yang beraksi di temasya Sukan SEA lalu bersama Harrif Salleh, Zamri Salleh, Anuar Manan dan Saiful Anuar Aziz.

PKBM sebelum ini telah berjanji akan memberi elaun kepada  skuad berbasikal Negara selama 2 tahun, sama dengan jumlah atlet Negara yang meraih pingat emas. Namun janji hanya tinggal janji.

Elaun itu dijanjikan oleh Presiden PKBM Datuk Abu Samah (Ab Wahab) sendiri sebanyak 2 kali. Beliau menjanjikan elaun itu ketika majlis SHAKAM ( Skim Hadiah Kemenangan Sukan) dan sebelum kami berlumba.

No comments:

Post a Comment