})();

nuffnang

22 March 2016

Hafizh Syahrin Pelumba Moto2 Ke-4

Hampir Menjejak Podium Kebanggaan Malaysia Pelumba moto2 Hafizh Syahrin Abdullah

Pelumba Moto2 Negara, Hafizh Syahrin terlepas peluang menjejak podium apabila menamatkan perlumbaan di tempat ke-4 gara-gara penalti .

Semangat yang berkobar-kobar ditunjukan Hafizh walaupun mengalami kesakitan bahagian kanan namun tetap berusaha menamatkan perlumbaan menjadi kebanggaan seluruh Rakyat Malaysia.

" Saya tetap nak habiskan perlumbaan walaupun tangan sudah mulai terasa sakit". Begitulah yang dimaklumkan dan bergelut dengan kesakitan semasa menamatkan tirai Grand Prix (GP) Qatar ditempat keempat awal pagi semalam.

Hafizh mewakili PETRONAS Raceline Malaysia itu yang masih belum pulih sepenuhnya dari kecederaan tangan kanan akibat kemalangan di alami pada pusingan terakhir di Valencia musim lepas.

" Tangan saya mulai terasa sakit apabila berbaki 4 pusingan lagi", ujar beliau.

"Amat sukar untuk mengekalkan menunggang secara konsisten, namun saya sudah berusaha sebaik mungkin dan terima kasih kepada rakan sepasukan yang memastikan jentera saya yang pantas", Jelas Pescao (Gelaran Beliau).

Hafizh sepatutnya bermula dipetak ke-16 tetapi dinaikan ke-15 menggantikan Lorenzo Baldassari yang terpaksa menarik diri apabila terlibat kemalangan pada sesi ujian kelayakan. Penalti dikenakan kepada pelumba yang melakukan " jump start", membabitkan Johann Zarco, Sam Lowes, Marcel Schrotter, Alex Rins, Robin Mulhauser dan Takaaki Nakagami yang turut membantu Hafizh berjaya menduduki tempat keempat.

Barry Leong selaku pengurus pasukan berkata," kalau bukan masalah kecederaan yang masih membelenggu Hafizh saya yakin beliau akan berada di atas podium".

No comments:

Post a Comment