})();

nuffnang

25 March 2016

Luis Suarez Bakal Tamatkan Hukuman

Penyerang Sensasi Uruguay Luis Suarez DiGantung FIFA Akibat Menggigit Semasa Piala Dunia 2014 BEBAS

Luis Suarez yang digantung sebanyak sebanyak 9 perlawanan antarabangsa akibat perbuatan menggigit telinga seorang pemain bolasepak semasa saingan Piala Dunia 2014 boleh tersenyum kini apabila hukuman itu bakal berakhir menjelang pertemuan Uruguay menentang Brazil aksi kelayakan Piala Dunia 2016 sabtu nanti.

Penyerang yang menjadi buah mulut peminat bolasepak antarabangsa pada tahun 2014 itu pastinya gembira untuk menyarung kembali jersi negaranya dalam usaha kembali beraksi dalam Piala Dunia.

Seharusnya dia sudah insaf setelah begitu lama digantung dari menyertai mana-mana permainan peringkat antarabangsa. BBC melaporkan yang Suarez terlepas aksi antarabangsa selama 640 hari termasuk ketika Uruguay tewas kepada Columbia dalam Perlawanan Piala Dunia 2014 selain Copa Amerika 2015 dan empat perlawanan kelayakan Piala Dunia , namun masih dapat beraksi ketika perlawanan persahabatan.

" Tiada sesiapa boleh mempertikaikan permainan saya. Saya akan terus bermain, memberi tekanan dan mempertikaikan keputusan pengadil tetapi saya akan lakukan dengan lebih berhemah seperti di Barcelona.

" Kini saya semakin bijak dalam membuat keputusan, mengambil kesempatan dalam kehidupan ini dan saya sedang belajar mengawal kemarahan dan darah gemuruh yang banyak mengawal dan memberibkeaan buruk ", kata Suarez.

Suarez menerima hukuman daripada FIFA selepas menggigit telinga Giorgio Chiellini, pertahanan Itali pada peringkat kalah mati semasa perlawanan masuk minit ke-75.

No comments:

Post a Comment