})();

nuffnang

17 March 2016

Ahmad Yusof DiSingkirkan

Kemuncak Bolasepak Terengganu, Ahmad Yusof diPecat

Ura-ura sebelum ini yang mengatakan Terengganu bakal menerima ketua jurulatih baharu akhirnya menjadi kenyataan apabila Coach Ahmad Yusof, 56 tahun ditamatkan kontrak.

Bagaikan tiada jodoh itulah nasib Ahmad Yusof yang mengendalikan Sang Penyu tidak sampai satu musim. Penamatan kontrak itu atas persetujuan bersama dengan Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT), semalam selepas rundingan dengan Setiausaha Agung PBSNT, Arpin Draman.

"Keputusan itu dicapai selepas saya berpuas hati dalam rundingan dibuat dan saya berterima kasih kepada pihak pengurusan (PBSNT) berjaya selesaikan kes ini dengan baik.

Ahmad Yusof merupakan Ketua Jurulatih pertama direhatkan dalam Liga Malaysia pada 23hb Februari lepas kerana PBSNT tidak berpuas hati dengan persembahan hambar skuad Penyu dan tersingkir awal dari saingan Piala FA.

Mike Mulvey penasihat teknikal Terengganu FA telah mengambil tugas sebagai ketua jurulatih buat sementara waktu yang menyaksikan kemenangan kemenangan keatas Pahang dan Selangor serta tewas kepada JDT.


Namun Ahmad Yusof menafikan yang beliau bakal membimbing skuad Tok Gajah bagi menggantikan Shaharuddin Rosdi.

No comments:

Post a Comment