})();

nuffnang

21 March 2016

Hafizh Shahrin Motogp Qatar

Moto2 Hafizh Bermula Petak Keenam

Pelumba negara, Hafizh Shahrin Abdullah bermula di petak keenam saingan Grand Prix Motorsikal Qatar hari ini selepas menamatkan sesi kelayakan yang mencabar di Litar Antarabangsa Losail, semalam.

Hafizh yang merupakan pelumba pasukan Petronas Raceline Malaysia menamatkan aksi kelayakan Moto2 pada kedudukan ke-16 dengan masa terpantas 2 minit 00.176s. Beliau akan memulakan perlumbaan bersebelahan Edgar Pons dan Luis Salom dari Sepanyol. Manakala Jonas Folger pelumba Jerman yang mencipta rekod baharu lapangan dengan masa 1:59,052 saat dipetak pertama.

Hafizh gagal mencatatkan masa paling pantas yang beliau lakukan pada sesi latihan 2 minit walaupun diatas litar yang sama sebelum itu.

" Jentera itu tidak berfungsi seperti sebelumnya, saya sudah membuat segalanya dan tayar baru juga ditukar namun hanya berjaya merubah sedikit masa" ujarnya.

Sementara itu, pengurus pasukan Petronas Raceline Malaysia, Barry Leong berkata, kami akan mengkaji pada setiap aspek apa yang tidak kena pada jentera itu bagi mendapatkan kembali masa terbaik sebelum itu dan keputusan ini mengecewakan kerana kami telah melakukan sesi latihan dan ujian yang baik".

No comments:

Post a Comment