})();

nuffnang

30 March 2016

Paraguay Berputih Mata Kelayakan Piala Dunia 2018

Brazil Bangkit Dari Ketinggalan 2-0

Perlawanan Kelayakan Piala Dunia Zon Amerika Selatan antara Paraguay menentang Brazil berkesudahan seri 2-2 yang berlansung di Paraguay.

Ketiadaan Neymar dan David Luiz yang digantung 1 perlawanan gara-gara menerima 2 kad dikatakan bakal meranapkan impiam Brazil untuk menang dalam perlawanan ini. Memang pada awalnya permainan Brazil nampak goyah dengan ketiadaan pemain bintang itu.

Paraguay berjaya mendahului Brazil 2-0 pada separuh masa pertama hasil asakan bertalu-talu ke kubu Brazil dan Brazil dilihat seakan tidak mampu melakukan serangan balas akibat ketumpulan jentera serangan.

Masuk babak separuh masa kedua permainan dilihat seimbang dan masing-masing saling berbalas serangan hinggalah minit ke-75 apabila rembatan kencang Hulk tertampan penjaga gol Paraguay dan bola melantun keluar kemudian disambar Olievera dan menendang masuk untuk keputusan 1-2.

Perlawanan dilihat seakan Brazil bakal kalah sesudah babak kedua masuk ke masa tambahan . Brazil tidak berputus dan terus melancarkan serangan ke kubu Paraguay dan berjaya menghasilkan gol penyamaan minit ke-91 oleh Dani Alvis dan sekali lagi Brazil nyaris-nyaris mendapat gol kemenangan apabila bola lantunan gagal di rembat tepat apabila berdepan satu sama satu dengan penjaga gawang Paraguay....keputusan penuh 2-2 hingga tamat permainan...

No comments:

Post a Comment