})();

nuffnang

02 March 2016

The Reds Hanya Gah Pada Nama

Gagal Menyerlah Dan Kecundang


Liverpool sekali gagal dan masih dihantui kekalahan 3 hari lalu selepas dikecewakan oleh Manchester City dalam final Piala Liga di Wembley.
Kekalahan berturut-turut Liverpool kepada lawan yang sama The Citizens dalam saingan Liga Perdana Inggeris di Anfiel.

Masalah kecederaan yang menghimpit pemain-pemain Liverpool merupakan punca utama kekalahan mereka terutama pada posisi tengah , kata Jurgen Kloop. Lucas Leiva yang beraksi 120 minit ketika Liverpool tewas menerusi penentuan sepakan penalti kepada City hampir pasti tidak akan diturunkan, akibat kecederaan otot.

Bintang penyerang Liverpool, Daniel Strurridge, yang terlepas sebahagian besar saingan musim ini akibat kecederaan mungkin tidak akan disenaraikan selepas bermain 120 minit pada ahad lalu. Penyerang England itu mengalami kekejangan kaki dan gagal menjalani latihan penuh dengan 4 jam sahaja .

Liverpool kini berada di kedudukan ke-9, dengan 38 mata, sembilan mata dibelakang City yang berada ditangga ke-4. Seandainya perlawanan pada hari ini tidak memihak kepada mereka, yang tinggal hanya Liga Europa untuk diberi tumpuan kerana hanya liga yang mampu menghadiahkan tiket ke pentas Eropah.

No comments:

Post a Comment