})();

nuffnang

23 March 2016

Nicol Layak Mudah Ratu Skuasy Negara

Datuk Nicol Ann David Mudah Layak Ke Cabaran Seterusnya

Ratu Skuasy Negara, Datuk Nicol Ann David yang merupakan pemain nombor satu dan dikedudukan kedua rangking dunia dengan mudah menundukan Mayar pemain bukan pilihan dari Mesir untuk memburu kejuaraan keenam di Terbuka British.

Datuk Nicol, juara 5 kali itu hanya memerlukan 26 minit untuk menafikan kemaraan Mayar Hany 11-8, 11-9, 11-0 untuk mara ke pusingan kedua bertemu Donna Urquhart dari Australia.

Mayar belum pernah bertemu Datuk Nicol sebelum ini dan agak menyukarkan pemain nombor 1 itu membaca rentak pemain muda berusia 19 tahun itu.

Sebagai seorang pemain yang matang dan profesional Datuk Nicol mempamerkan corak serangan yang pantas menyebabkan Mayar hanya mampu bertahan dan terkedu berdepan Datuk Nicol.

Namun begitu Datuk Nicol dikejutkan pada set kedua apabila hampir tewas dan berada pada kedudukan genting apabila ketinggalan 8-9 sebelum menang, selepas kemenangan set kedua pula dengan mudah Datuk Nicol menundukan Mayar 11-0 pada set ketiga.

" Agak sukar bermain pertama kali dengan seseorang yang belum pernah anda bertemu, ianya mengambil masa yang agak lama untuk membaca rentak permainan beliau (Mayar).

" Saya mula mendapat rentak semula selepas set kedua dan saya harus bertindak lebih aggresif menentang pemain muda" Kata Datuk Nicol Ann David.

No comments:

Post a Comment