})();

nuffnang

19 March 2016

Mercedes - Hamilton Terpantas Sesi Latihan

Sesi Latihan Dominasi Oleh Pasukan Mercedes Lewis Hamilton F1 Australia

Berstatus juara dunia, Luis Hamilton mendominasi sesi latihan bebas Formula Satu Dunia musim baru semalam. Sementara rakan senegaranya Nico Rosberg berhadapan sedikit masalah.

Ketika Hamilton muncul sebagai pencatat ujian masa terbaik hujan turun agak lebat namun masih berjaya mencatat masa terbaik sekaligus memberi amaran kepada pesaing-pesaingnya untuk perlumbaaan pembuka tirai minggu ini.

Masa terpantas dicatat Hamilton adalah 38.411 saat diatas litar basah yang menyaksikan kehebatanya sebagai jaguh dunia terserlah dengan cara penguasaan jenteranya.

Rakan senegara yang juga pesaing Hamilton, Rosberg menghadapi masalah kawalan keatas jentera Mercedesnya apabila menghentam dinding pada selekoh ketujuh sehingga patah sayap kanan keretanya.

Kereta Rosberg yang mengalami kerosakan terpaksa diarahkan oleh keluar melalui radio" Keluar dari kereta Nico, hentikan kereta", beliau kemudianya menghentikan kereta pada selekoh ke-13.

Sebatian Vettel, pelumba Ferrari yang tidak mencatat sebarang masa pada pusingan pertama berjaya mencatatkan masa kelapan terpantas pada sesi uijian kedua 1.920s namun lebih perlahan berbanding Hamilton.

Pelumba pertama F1 Indonesia, Rio Haryanto yang hanya membuat 4 minggu persiapan sekadar menduduki tangga ke-14 dengan 22 pusingan dan berakhir dengan catatan masa 1:44,304s.

No comments:

Post a Comment