})();

nuffnang

22 March 2016

Kelayakan Piala Dunia 2018/Piala Asia 2019

Pertarungan Malaysia Menentang Arab Saudi Kelayakan Piala Dunia 2019

Malaysia mengidam robek gawang Arab pada pertemuan menentang Arab Saudi di King Abdullah Sport City jam 1.30 pagi awal pagi jumaat.

Walaupun kalau dilihat atas kertas Malaysia adalah pasukan kerdil dan sukar menewaskan Arab Saudi namun dalam bolasepak segalanya mungkin selagi wisel 90 minit belum ditiupkan.

Amri Yahyah, penyerang Harimau Malaysia dari Kelab JDT mempunyai xita-cita yang tinggi untuk menggegarkan gawang Arab Saudi pada kempen Kelayakan Piala Dunia 2018/Piala Asia 2019 di Jeddah.

Justeru Amri percaya sekiranya dia serta rakan-rakan sepasukan mempamerkan aksi dan usaha yang berlipat ganda, peluang untuk Malaysia menjaringkan gol pastinya cerah. Usaha perlu ditingkatkan dalam misi menewaskan Arab Saudi di gelanggang mereka.

Mengulas lanjut Datuk Ong Kim Swee yang telah menyenaraikan 23 pemain yang hanya dikumpulkan semalam amat optimis kemampuan mereka tambahan kesemua mereka dalam keadaan cukup "Fit", bagi menggalas cabaran negara.

" Saya amat yakin dengan usaha dan komitmen semua pemain, apa saja boleh berlaku nanti, mungkin kami juga boleh lakukan kejutan dan jangan terkejut kerana apa sahaja boleh berlaku", katanya.

Walaupun Malaysia sudah tersingkir memburu tiket ke Piala Dunia di Russia 2018 selepas sekadar meraih 4 mata  dalam 7 perlawanan, skuad Negara masih berpeluang beraksi pada pusingan kelayakan ketiga Piala Asia.

Harapan dan doa seluruh rakyat Malaysia agar keajaiban akan berlaku dan skuad Negara mampu menewaskan Arab Saudi.

No comments:

Post a Comment