})();

nuffnang

16 March 2016

Piala AFC Kumpulan H 16hb Mac 2016

Perlawanan Piala AFC Malam nanti JDT menentang  LAO TOYOTA

Saingan aksi Piala AFC malam nanti pastinya akan menghiburkan semua peminat bolasepak tanahair menyaksikan pendahulu tahta Kumpulah H, Johor Darul Ta'zim menentang Kelab dari Liga Perdana Laos, Lao Toyota.

Tentangan hebat bakal diterima JDT yang dirasakan oleh Coach Mario Gomez. Walaupun kini The Southern Tiger menerajui liga Mario Gomez tetap memberi amaran kepada anak-anak buahnya agar tidak memandang enteng keupayaan Lao Toyota yang bakal berkunjung ke Stadium Larkin malam nanti.

Pemain JDT tidak seharusnya berasa selesa walaupun telah membelasah Ayeyawady 8-1 manakala Lao Toyota tewas 4-2 kepada Kelab  Myanmar itu.

Setelah mengkaji kelemahan dan kekuatan pihak lawan serta menonton video perlawanan mereka, nampaknya boleh digambarkan mereka adalah lawan yang sukar dari banyak sudut dan rentak permainan serta taktikal yang sukar dibaca. Apatah lagi pasukan Lao Toyota gemar bermain formasi 4-4-2 dan kerap melancarkan serangan melalui hantara-hantaran jauh. Sudah semestinya mereka akan memberi tentangan yang hebat untuk mencari kemenangan.

Tapi jangan berharap kami akan biarkan kerana kami akan menentang habis-habisan untuk mengekalkan kedudukan ditangga terataa Kumpulan H.


Pengendali Lao Toyota, Phomphakdy Valakong berkata, kami yakin mampu melakukan kejutan dan menewaskan Juara AFC musim lepas walaupun bermain ditempat lawan.

Kami tahu JDT memang hehat dan tidak dinafikan ditambah pula mereka mempunyai pemain bertaraf  yang mampu membenam kami

No comments:

Post a Comment