})();

nuffnang

27 August 2016

Tampal Segala Kekurangan - Pep Guardiola

Guardiola Memberitahu Beliau Berada Di Manchester City Untuk Membuktikan Kemampuanya Sebagai Pengurus Pasukan Yang Hebat Dan Bekas Pengurus Barcelona Ingin Menerapkan Stailnya Di Manchester.


Pep Guardiola pengurus baru Manchester City dengan penuh yakin melangkah ke kancah bola sepak 

berprestij di England. Beliau harus memulakan sesuatu dengan pantas dan berpesan kepada setiap 

peminat MC agar "Tampal segala yang bocor".



Dengan tenang beliau mengatakan yang dia berada di England untuk membuktikan stailnya yang 

berkesan untuk diterapkan Liga Perdana Inggeris selepas La Liga dan Bundesliga.



Beliau juga amat yakin menyatakan caranya di Barcelona dan Bayern Munich mampu dilaksanakan 

di England. "Saya telah berkhidmat di Barcelona di mana saya ada segala-galanya, pemain terbaik 

dan sebuah pasukan yang kebanyakkan berkembang dari akademi, saya amat mengenali mereka",.

"Jika saya dapat menyakinkan pemain-pemain cara yang kami mahu, dan menunjukkan tahap 

sebenar pada penghujungnya, maka kita akan lihat. Tampal segala kebocoran."



Guardiola dibantu oleh Mikel Arteta dan yang lebih penting dari Brian Kidd, sepanjang minggu 

pertamanya di Akademi Bolasepak City.



Pengurus juga manager kelahiran Catalan ini bersedia untuk ciri agresif dalam Liga Perdana 

Inggeris, 

bersedia untuk jadual perlawanan yang padat semasa musim perayaan. Dua kali beliau menyebut 

mengenai jadual perlawanan Boxing Day - dan amat teruja dengan cabaran yang menanti.



'Saya fikir ia akan menjadi lebih dalam fizikal. Mungkin ada yang mengatakan ia tidak menarik 

namun saya mengatakan tidak. Kidd cukup arif mengenai kelab. Dia membantu saya mengenali 

pemain.



'Arteta pula mengetahui bola sepak Inggeris. Saya akan belajar dan perlu ikuti darinya untuk 

memahami. Saya membawa staff dari Barca dan Bayern, saya tahu kemampuan mereka.

'Setiap peringkat menjadi cabaran dan anda perlu menyesuaikan diri berada di negara mana sekali 

pun, sama macam di Jerman. Pemain telah bermain di semua tempat dan mereka perlu layak ke Liga 

Juara-Juara.'



' Saya tidak pernah ke stadium di mana ia cuaca yang sangat sejuk dan berangin. Tidak pernah untuk 

Boxing Day. Itulah sebab peribadi, untuk buktikan kemampuan saya. Mungkin ia juga sama dengan 

yang lain."






No comments:

Post a Comment