})();

nuffnang

27 August 2016

Michy Batshuayi Pakar Gol Liga Perdana Inggeris

Raja Gol Baru Chelsea Bernilai £33 Juta Dari Merseille Kontrak Lima Tahun.


Michy Batshuasi Tunga berusia 22 tahun yang berasal dari Belgium berada pada posisi penyerang mengikat kontrak lima tahun dengan Chelsea dengan harga £33 juta.

Batshuasyi digambarkan dengan lagenda The Blues, Didier Drogba dan rakan sepasukanya dalam skuad kebangsaan, Romelu Lukaku kerana sikapnya yang gemar membuli pasukan lawan dengan kekuatan tubuh badan. Namun kalau dilihat pemain ini lebih pantas daripada kedua-dua pemain tersebut, menyaksikan Batshuayi sering membuat larian-larian deras di sekitar luar kotak penalti.

Semasa berada di Ligue 1 dalam statistik 2015/16 beliau berhasil menjaringkan 17 gol dalam 36 perlawanan dan umpanan gol sebanyak 9 kali. Mempunyai skill yang hebat dan penyudah yang cukup berbisa dengan larian yang deras dan cukup bertenaga.

Chelsea terpaksa bertindak segera untuk mendapatkan Batshuayi walaupun harga yang £33 juta amat keterlaluan untuk mendapatkan khidmat seorang pemain yang baru mengharungi dua musim Ligue 1 namun Batshuayi jelas amat berpotensi untuk berjaya di Liga Perdana Inggeris.

Batsyuayi berada pada kedudukkan kedua termahal dalam perpindahan pemain Belgium untuk masa ini dari Marseille ke Chelsea.






No comments:

Post a Comment