})();

nuffnang

28 August 2016

Marco Verratti Ikat Kontrak Baru

Dengan Mengikat Kontrak Selama Lima Tahun Bersama Paris Saint-Germain, Sekaligus Marco Verratti Akan Bersama Juara Perancis Itu Sehingga Tahun 2021.
Verratti yang baru mencecah usia 23 tahun 
amat teruja ketika menandatangani kontrak 
barunya bersama kelab ternama Perancis itu.

"Merupakan satu penghormatan buat saya 
dengan memperbaharui kontrak bersama 
mereka itu maka ianya sudah tentu 
meningkatkan keyakinan mereka terhadap 
saya dan saya serta merta menerima tawaran 
dari kelab ini," kata Verratti.

"Kami telah memenangi banyak kejuaraan di 
Perancis dan kini saya berharap kami dapat 
memenangi sesuatu pula di peringkat Eropah 
kerana itulah matlamat kami dan matlamat 
kelab. Itu merupakan satu cita-cita yang cukup
 tinggi, saya seorang pemain yang komited dan
 bermain untuk kelab yang besar menjadi 
kebanggaan pada diri saya dan ianya benar-
benar menggembirakan saya."

Pemain yang sering menjadi kontroversi 
perpindahan yang kerap dibualkan. Beliau 
berada di Munich untuk menjalani sesi 
pemulihan selepas menjalani pembedahan 
pangkal peha sering mencetus khabar angin 
berkemungkinan beliau akan bergabung 
semula dengan bekas jurulatih PSG, Carlo 
Ancelotti di Bayern.

Real Madrid juga tidak terlepas dikaitkan 
dengan Verratti sebagai alternatif 
menggantikan James Rodriguez, namun 
segala khabar angin itu dinafikan oleh bintang 
Les Parisiens itu.

Dengan perjanjian yang tercapai antara 
mereka penyokong PSG boleh melelapkan 
mata untuk tempoh lima tahun lagi. Donato Di 
Campli melegakan semua apabila memuat 
naik beberapa keping gambar ketika Verratti 
menandatangani perjanjian itu.

Verratti yang telah meledak dua gol dan 
mencipta 18 umpanan dalam 106 penampilan 
di Ligue 1, mengalami kecederaan pada 
musim 2015/16 yang menyaksikan 
penampilan beliau yang terhad sekadar 18 
penampilan liga dalam 11 kali perlawanan.

Untuk maklumat ini adalah kali keempat 
Verratti menandatangani kontrak dengan PSG 
sejak kali pertama Zlatan Ibrahimovic menjejak
 kaki di kelab. Ibrahimovic sudah berhijrah ke 
Manchester United dan Verratti adalah muka 
lama yang masih mendapat perhatian peminat
 dan pihak pengurusan.


No comments:

Post a Comment