})();

nuffnang

03 August 2016

Menjelang Perlawanan Pulau Pinang Vs Johor Darul Takzim

Perlawanan Yang di Nanti Seluruh Warga Pulau Pinang dan Johor Darul Ta'zim

                                      Image result for pulau pinang bolasepak

Boleh dianggap sebagai perlawanan ulangan yang bakal mengembalikan maruah Pulau Pinang yang tewas pada saat-saat akhir di Larkin pada pusingan pertama .

Pulau Pinang selaku pasukan terbawah dalam saingan Liga Super  bakal melayan JDT  malam nanti. Berbekalkan semangat yang kental Pulau Pinang tidak sama sekali akan menyerah sebelum berjuang, biar pun dianggap pasukan belasahan namun perjuangan malam nanti belum lagi menentukan siapa pemenangnya.
Kalau diatas kertas pastinya sang Harimau Selatan lebih gagah berbanding Harimau Kumbang namun diatas padang segalanya mungkin apa sahaja boleh berlaku apatah kali ini Sang Harimau Kumbang bakal beraksi di laman sendiri dengan sokongan padu dari puluhan ribu peminat tegar " The Panthers". Lihatlah sejarah kunjungan Kunjungan Kedah ke Pulau Pinang bulan lepas yang menyaksikan Kedah tak mampu menewaskan Pulau Pinang walaupun pada awalnya  Kedah berjaya menjaringkan gol awal dan menggembirakan Ketua JurulatihTan Cheng Hoe.

Namun segalanya tampak tidak menjadi apabila Kedah gagal beraksi cemerlang. Mungkinkah Johor Darul Takzim bakal menerima nasib yang sama seperti Kedah dan mampukah mereka menyekat semangat baru yang disuntik Nenad Bacina terhadap anak-anak buahnya.

Penyokong Pulau Pinang yang seakan sudah bersedia menggempur Stadium Keramat mereka pastinya akan memberi komitmen yang cukup padu dan jitu bagi menyemarakkan semangat putih,biru dan kuning dengan cogan kata " Hariaaaaa Penang Hariaaaaa" serta  " Birukan Bandaraya ".

                     

Mampukah anak-anak buah Mario Gomez menahan jentera serangan Pulau Pinang yang memperoleh tenaga baru dari dua import baru yang dianggap cukup berbisa iaitu J. Seok Min dan Randy Martin.

Segalanya akan terjawap malam nanti dan semua sedang menanti dengan penuh debaran.....

No comments:

Post a Comment