})();

nuffnang

15 October 2016

Kelab Bolasepak INGRESS TIGERS

Kelab Bolasepak Ingress Tiger Bakal Beri Saingan Dalam Bolasepak Malaysia
Mungkin ramai yang tidak mengetahui wujudnya sebuah kelab bolasepak di Malaysia bergelar "Ingress Tiger". Mungkin anda pernah mendengar dari rakan-rakan yang mengikuti perkembangan bola sepak negara tapi kurang arif siapakah dan apakah yang dipunyai kelab Ingress.
Ditemui pemberita sukan dalam satu wawancara khas bersama presiden merangkap pengurus Kelab Bolasepak Ingress Tiger, Heiqal Kamaruzaman.
"Kami mahu menjadi satu pasukan profesional satu hari nanti", azam oleh presiden Ingress Tiger.
Mereka kini merancang untuk memiliki infrustruktur lengkap seperti padang latihan, pasukan jurulatih serta akademi pembangunan bakat peringkat umur bagi melahirkan pemain berkaliber.
Malah beliau mengakui pihaknya kini sedang berusaha mengadakan perbincangan dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) untuk mendapatkan sebidang tanah bagi tujuan itu.
"Kami serius dalam menjayakan wawasan ini dan berharap semuanya berjalan lancar...insha Allah,"katanya yang mahu mencontohi kejayaan Frenz United pada majlis pengenalan jersi pasukan di Bangsar.
Kelab yang dianggotai ramai pemain berpengalaman termasuk tujuh pemain futsal kebangsaan serta bekas pemain Liga M kini memegang rekod tanpa kalah dalam saingan Liga Juara-Juara Selangor yang disertai 16 pasukan di bawah bimbingan ketua jurulatih Ahmad Faidi Zakaria.
"Kami sebelum ni sekadar pasukan underdog tapi selepas melakar tiga kemenangan dan lima seri tanpa kalah, rekod kami kini menjadi buruan kelab pilihan lain untuk dipadamkan.
"Pasukan akan berusaha untuk mempertahankannya dengan harapan berada dalam kelompok empat pasukan terbaik memburu slot ke separuh akhir. Sudah tentu kami memasang impian untuk muncul juara dalam pernyertaan sulung ini.
"Saya amat yakin di bawah bimbingan Faidi yang juga bekas pemain futsal kebangsaan, pasukan akan terus konsisten dan komited serta aksi bertenaga selepas ini," kata Heiqal.
Skuad Ingress Tiger kini menghuni tangga keempat Kumpulan B Liga Juara-Juara Selangor. Mereka mengumpul sembilan
mata dalam lima perlawanan dengan dua menang, tiga kali seri dan masih mengekal rekod tanpa kalah.
Ketinggalan tiga mata di belakang pendahulu liga, UFC Ultimate yang mengumpul 12 mata. Kedudukkan kedua dihuni oleh Naga FC dan Ketiga liga milik Klasiko FC.

No comments:

Post a Comment