})();

nuffnang

24 October 2016

Faizat Layak Dapat Pujian

Faizat Ghazli Mendapat Pujian Melambung Bantu Pulau Pinang Kekal Liga Super 2017
Nama beliau yang sudah tidak asing lagi di kalangan penyokong Harimau Kumbang terus meniti di setiap bibir peminat tegar bola sepak Pulau Pinang.
Bekas pemain Harimau Muda Mohd Faizat Mohd Ghazli tiba-tiba menjadi sebutan dan dia pantas menerima pujian khususnya daripada penyokong bola sepak Pulau Pinang apabila menjadi wira selepas menjaringkan gol yang cukup penting ketika menewaskan Terengganu 1-0 dalam perlawanan bola sepak Liga Super di Stadium Bandaraya Sabtu lepas.
Jaringan mudah yang dilakukan Mohd Faizat, 22, merupakan anak kelahiran Parit Buntar, Perak itu besar maknanya apabila kemenangan pada perlawanan yang ke-22 dan terakhir itu menyaksikan Pulau Pinang kekal beraksi dalam saingan Liga Super musim depan manakala Terengganu terpaksa akur tersingkir ke Liga Perdana.
Mengakui amat berbangga dengan jaringan itu dan mengharumkan nama Pulau Pinang. Mohd Faizat  berkata yang dia menanam azam dalam diri semasa menyarung jersi Harimau Kumbang sebagai pemain tengah dua musim lalu, dia bertekad dan berazam untuk mencipta sesuatu buat pasukan.
"Memang Pulau Pinang dan Terengganu turun dengan misi hidup mati untuk kekal dalam Liga Super. Biar pun awalnya agak sukar saya berusaha dan tidak menyangka akhirnya dapat menjaringkan gol yang amat penting itu dengan tolakan mudah kegawang lawan.
"Saya hanya memikirkan pasukan, peminat dan keluarga yang sentiasa memberi sokongan padu serta dorongan selama ini dan ini adalah hadiah buat mereka," katanya.
Nenad Bacina Ketua Jurulatih dan Pengurus Pulau Pinang melahirkan rasa bangga dengan persembahan anak buahnya apabila berjaya mencapai impian mereka untuk kekal pada saingan Liga Super musim depan.