})();

nuffnang

06 September 2016

Kelayakan Piala Dunia 2018 - Zon Eropah

World Cup 2018 Rusia..Jerman Berpesta Gol. Jaringan Thomas Mueller Dan Kimmich Ceriakan Penyokong.
Aksi pembukaan Piala Dunia 2018 menyaksikan Jerman menang keatas Norway 3-0. Dua tonggak Bayern Munich Thomas Mueller dan Joshua Kimmich membantu bekas juara Piala Dunia itu menang awal pagi semalam.
Gol pertama dijaringkan oleh Mueller pada minit ke-16 di Stadium Ulleval, Oslo diikuti Kimmich untuk gol kedua Jerman sebelum tamat separuh masa pertama.
Tidak lama bermula aksi babak kedua Mueller menjadi wira menjaringkan gol ketiga untuk memastikan permulaan cemerlang skuad kendalian Joachim Loew dalam Kumpulan C ketika skuad juara dunia itu memulakan misi mereka melangkah ke final di Russia.
Dengan kemenangan itu Jerman mendahului kutipan mata dalam Kumpulan C selepas aksi pembukaan manakala Azerbaijan turut meraih kemenangan 1-0 ke atas San Marino manakala Ireland Utara mengikat Republic Czech 0-0.
"Kami berada di landasan yang tepat malam ini. Persembahan kami cukup hebat malam ini dan kami akan cuba perbaiki ruang yang kurang namun saya bangga dengan peestasi dan keazaman pemain," kata Mueller.
Leow berkata: "Saya fikir kami bermain dengan cukup baik, kami menguasai permainan. Norway kurang menyerlah dan mereka tidak menunjukkan prestasi sebenar dan kami ambil peluang ini dominasi permainan."
Jerman juara empat kali itu cuba menjadi pasukan pertama Eropah selepas Itali pada 1938 untuk mempertahankan gelaran Juara Piala Dunia itu.

No comments:

Post a Comment